Kings Of Indigo is een dames- en herenkleding merk, gespecialiseerd in jeans. Het is een van oorsprong Amsterdams merk wat intussen in een groot deel van Europa verkocht wordt.
Het duurzame beleid van Kings Of Indigo is gericht op de vijf opgestelde duurzaamheidspijlers. Met deze pijlers heb jij als klant inzicht in het duurzame beleid van het merk en daarnaast geeft het Kings Of Indigo zelf inzicht in waar zij staan en hoe zij zich verder kunnen verbeteren. De vijf pijlers zijn:
Het duurzame beleid van Kings Of Indigo is terug te vinden in de kleinste details. Zo zijn de knopen op de kleding gemaakt van een tagua noot, afkomstig van bepaalde palmbomen. De milieu-impact en de verwerking van deze corozo-knopen is minimaal en daarbij is deze knoop aan het einde van zijn levenscyclus volledig biologisch afbreekbaar.
De metalen onderdelen op de kleding zijn gemaakt van volledig gerecycled materiaal. De hang- en pocket tags worden in Italië gemaakt van 100% gerecycled papier. De labels die zijn geweven bestaan uit 80% gerecycled polyester en 20% biologisch katoen. Tot slot zijn alle verpakkingen gemaakt van 100% gerecycled polyester.
Transparantie is van groot belang als het gaat om duurzaamheid. Bij Kings Of Indigo vinden ze het daarom erg belangrijk om zo transparant mogelijk te zijn over de productie van de kleding die zij maken. Zo staat op de kaartjes van de nieuwe collectie een QR-code waarmee je kan zien welke reis het kledingstuk heeft afgelegd.
Toont 1–24 van 31